***
szemetes
0
tll-wrk

A Csung Jüan Csikung és más spirituális rendszerek viszonyáról

2013. november 11. | 3 hozzászólás

Mindenki számára ismert, a spirituális módszerek rendszerbe foglalt sokasága.

A kérdés szinte adja magát: Miért van ilyen sok spirituális rendszer?

A cél minden igazi spirituális rendszer számára egyértelmű. Túlnőni a kettősségen, és elérni az Egységet.

A káoszból a rend felé haladni kívül és belül egyaránt.

A sokféle spirituális rendszer oka

a tanítványok – az égiekhez képest minden ember tanítvány – azaz magának az embernek a sokféleségében keresendő.

Az előző, és a mostani életeink során végzett cselekedeteink következményeként, azaz, a karmánk alapján mindannyian egyediek, de mégis az érzelmi beállítódás, valamint a tudás és tapasztalati szint szerint, csoportosítható sajátosságokkal rendelkezünk.

Az egyik ember, ha belenéz a tükörbe, azonosnak gondolja magát azzal, amit lát, míg a másik, aki öregebb lélek érti, hogy a forma csak egy külső megjelenés, a lényeg megbújik mögötte.

Ha ezeket a különböző érzelmi és tudati szinten rendelkező embereket tanítani szeretnénk arra, hogy hogyan érje el az Egységet, a Brahmant, az Istent, a Tao-t, akkor a különböző érzelmi és tudati beállítottságuknak megfelelően más-más módon tudjuk a figyelmüket a feladatra irányítani, vagy ők más-más technikát fogadnak el.

Ez a más-más mód – amely egyébként mind ugyanoda vezet – az, amely adja a spirituális rendszerek sokféleségét. A célja mindegyiknek ugyanaz, csak a módszere más.

A sokféle rendszerben való eligazodás elvét a Nagymesterünk pontosan megfogalmazza

Minden spirituális rendszer „Igaz”, amely a sokféleségből az egy felé halad. A mi rendszerünk is ilyen, sőt van még egy jellemzője az, hogy a Csung Jüan Csikung minden más irányzattal is összeegyeztethető rendszer.

Azok a rendszerek tehát, amelyek a káoszt tovább növelik bennünk, nem tekinthetőek „Igaz” rendszereknek.

Pekingben Gao mester külön felhívta a figyelmünket arra, hogy soha ne mondjuk azt, hogy a Csung Jüan Csikung a világon a legjobb rendszer, mert ez így nem igaz.

Ez utóbbinak a bölcsességét az előadásaim során többször is megtapasztaltam. Sok olyan ember jött el az előadásaimra, akik Jézushívők voltak, de végig csinálták a tanfolyamot azért, mert megtapasztalták a Csung Jüan Csikung nem áll szemben a kereszténységgel.

Az emberek, az egyedi fejlődésük alapján, megtalálják a maguk útját

Mint ahogyan mi is megtaláltuk magunknak a Csung Jüan Csikungot. A dolog azonban egy picit bonyolultabb.

Az, aki megtalálta az útját a Csung Jüan Csikungban, lehet, hogy a spirituális életét útkeresőként kezdte, és más irányzatokat próbált ki, míg meg nem alapozódott, a rendszerünkben. Olyan társunk is van, aki az útkeresést nálunk kezdte, de a gyakorlás során kiderült, hogy valami hiányzik számára, vagy valamit nem értett meg jól, ezért más rendszerek felé kezd el érdeklődni.

Az egyik személy megtalálta az útját nálunk, míg a másik, éppen kifelé tart a rendszerünkből.

Van azonban egy harmadik kategória is, és ez a nagyobb probléma, aki kettő vagy több rendszert gyakorol, akár egyszerre, vagy egyszer az egyiket, aztán a másikat, aminek az eredményeként egy új kettősség – és ezzel együtt új kétség – alakul ki, miközben éppen az lenne a célunk, hogy elérjük az Egységet.

Mintha két párunk lenne

Az egyikben ez a jó, a másikban amaz.

Szeretnénk összegyúrni őket, de ez lehetetlen, mert mindegyik másként akarja ugyanazt a célt elérni. Mindegyiket meg kellene győzni arról, hogy miért jó a másik módszere, és miután ez lehetetlen, a fejlődés helyett a káosz fog növekedni, és az eredménytelenség garantálható.

A probléma azonban azonnal megszűnik, ha csak az egyikre koncentrálunk.

Aki volt ilyen helyzetben az élete során az tudja, hogy miről beszélek.

Egy ideig lehet párhuzamosan több spirituális rendszert is gyakorolni, de jobb, ha minél hamarébb letesszük a voksot valamelyik rendszer mellett, mert a fenti megosztottság akadályozza a fejlődésünket, és ez okozza a problémát.

Az életünkben nem csak a gyakorlás létezik

Van munkahelyünk, és családunk is, és sajnos az időnk véges, és csak abban az irányzatban fejlődünk, amelyiket minél hosszabb ideig gyakorolni tudunk.

A másikat mellőznünk kell, és ezért abban a másikban – miután nem gyakoroljuk – nem is fejlődünk, és fordítva.

Ha mind a kettőben fejlődni szeretnénk, mindkét utat végig kellene járnunk, amihez minimum kétszer annyi időre lenne szükségünk, mint ami – az egyéb kötelezettségeinket is figyelembe véve – rendelkezésünkre áll.

Az életünk sajnos olyan, hogy alternatívaként nagyon sok a lehetőségünk, de az alternatívák mindegyikét nem valósíthatjuk meg.

Valamelyik alternatíva mellett döntenünk kell,

hogy a gyakorlás intenzitását, s így annak eredményességét fokozni tudjuk.

Ha azonban döntünk, akkor a többi lehetőség megszűnik. Ha nem, akkor nem döntöttünk, és éljük a döntésképtelenség kétségét, és nem érjük el a célt, az Egységet.

A kíváncsiság azonban nem hagyja az embert nyugodni, ezért én azt csinálom, hogy a Csung Jüan Csikungot gyakorlom, és tanítom, más irányzatokról pedig olvasgatok.

Ez a módszer azt eredményezte nálam, hogy egyre jobban megalapozódtam a mi rendszerünkben, mert felismertem, hogy a Csung Jüan Csikung tartalmaz minden olyan elemet, amelyre a fejlődéshez szükségem van, és tartalmazza azokat is, amelyekről más rendszerekben olvastam.

Pl. Sok irányzat nem foglalkozik a test egészségének a fenntartásával.

Csak a szellemi erő tuningolásával foglalkoznak. Tamónak Shaolinban azért kellett kidolgoznia az ököl és tenyér gyakorlatokat, mert a szerzetesek teste az állandó meditációtól elsatnyult, és idő előtt befejeződött az életük.

Más irányzatok ismerete még abban is segít, hogy pontosan meg tudjam fogalmazni a Csung Jüan Csikung és egyéb spirituális irányzatok közötti eltérést, és abban, hogy be tudjam mutatni a rendszerünk nagyszerű tartalmát, és egyszerűségét.

A rendszerünk – néhány más irányzattal ellentétben – tartalmaz minden olyan elemet,

amely az elérendő cél, a test, az elme, és a szellem Egységének eléréséhez szükséges, hiszen ebből keletkezik minden érték, amely számunkra fontos.

Más szavakkal kifejezve ez nem más, mint az egészségnek, a tudásnak, a boldogságnak, a bölcsességnek, és az igazságnak a megismerése, és a különleges képességek megtapasztalása.

Az időtényező mellett megfontolásra ajánlom annak a dolognak az átgondolását is, hogy a test – elme – szellem hármas egységén túl létezik-e még olyan érték, amely más spirituális rendszerekkel elérhető, de a Csung Jüan Csikunggal nem?

Ha igen, akkor azt kell követni, ha nem, akkor időpazarlás minden perc, amelyet más rendszerekkel töltünk.

Őrizzük a szív nyugalmát!

Borsos Árpád

3 hozzászólás

  1. Fazekas Norbert

    Szia Gábor, ha a Shifu tanította egy Cs.J. csikung elvonuláson, akkor a rendszer része 🙂 Gyakran hoz le olyan gyakorlatot 5-ös szintről, amivel előtte a gyakorló még nem találkozott az alacsonyabb szinteken.
    Ha a kitűzött célod a teljes rendszer megismerése, akkor ha elérted a célod megismerted a teljes rendszert 🙂
    A CsJCs teljes rendszere 3 pillére támaszkodik a Felemelkedés iskolája (5 szint) Képmedicina (gyógyítás) és a Tudástranszplantáció (tanítás).
    Jó gyakorlást!
    Norbi

    Válasz
  2. Einger Gabor

    A szlovakiai elvonulason a mesterrel gyakoroltunk olyan meditaciot is amit tanfolyamon nem tanultunk. Az is a rendszer resze?
    A mester azt mondta, hogy az elsö szintröl is el lehet erni a kitüzött celt csak a kellö motivacio legyen meg!
    Akkor annak az egyennek az is lehet teljes rendszer nem?
    Igy talan jogosan felmerülhet a kerdes, hogy a “rendszer” szo alatt az 5 lepcsös tanfolyamot ertjük?

    Válasz
  3. Vörös István

    Véleményem szerint ahhoz, hogy a hezitáló gyakorló, illetve bárki dönteni tudjon esetlegesen más rendszerek és a csung jüan csikung közt, vagy csak egyszerűen le tudja tenni a voksát e mellett: MEG KELL TAPASZTALNIA, hogy ez valóban egy TELJES RENDSZER.

    Erre a TELJESSÉG megtapasztalásra pedig a tapasztalatom alapján 4. SZINT elvégzése ÉS GYAKORLÁSA során nyílik meg a lehetőségünk.

    Mivel számomra a 3. szint nehéznek bizonyult részben mert önmagamhoz képest hamar végeztem el sokáig hezitáltam a 4. szint elvégzésén, ezt utólag kicsit bánom is, meg nem is. Mindenesetre azóta mindenkit bíztatok rá.

    Azt is megfigyeltem sok gyakorló társamon, hogy a 4. szint elvégzését követően, mégsem gyakorolják az ott tanult gyakorlatokat, HIÁBA VAN BENNÜK A TELJESSÉG MEGTAPASZTALÁSÁNAK LEHETŐSÉGE!

    MIÉRT?

    Ezért mindenkinek ajánlom a n

    Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

...